api.qrserver.comSākšu ar ievadu paskaidrojot, kas ir QR kods. Nezināšana īstenībā arī ir viens no cēloņiem kādēļ šī tehnoloģija izbeidzās. Vienkāršiem vārdiem QR kods ir šifrs kurā ir ietverta kāda informācija parasti tur mēdz ietvert www adresi vai kādu ziņu. Telefonos ir speciālas programmas ar kuru palīdzību izmantojot kameru QR kodus var atšifrēt un izmantot kodēto informāciju. Bildē var redzēt koda paraugu, tur ir iekodēts https://www.unregistered.lv.

Vēl itin bieži var sastapt dažādus reklāmas materiālus un afišas, kuros ir izmantots QR kods.

Zinu ka daudzi kas izmanto šo tehnoloģiju raudzīsies uz šo rakstu skeptiski, bet man ir ļoti argumentēts viedoklis kāpēc tam kodam ir beigas.

  1. Uzdodiet sev jautājumu, kad Jūs esat ar telefonu nolasījis šo kodu un vai vispār kādreiz to esat darījis. Pieļauju, ka daudzi nemaz nezin kas tas ir par ķeburu un ko ar to iesākt. Mērķa auditorija ir tikai jaunieši tehnogīki. Šāda maza mērķa auditorija nekādi nevar būt laba biznesam.
  2. Cik bieži ir tādi gadījumi ka izmantojot QR kodu atverot kādu lapu, lapa nav pielāgota telefona izšķirtspējai un tā attēlojas nekorekti. Šis arī nav īsti labs veids kā piesaistīt klientus.
  3. Pieņemsim, ka QR kodu atvērtos lapa kura pielāgojas telefonam un viss attēlotos labi. Taču padomājiet cik efektīgi ir tāds kods piemēram lidostās metro vai citās vietās kur nav pieejams tīkls vai wifi.
  4. QR koda izmantošana ir ļoti laikietilpīga. Iztēlojies cik ilgi paiet laiks kamēr tu paņem telefonu pieej pie afišas palaid to softu, kurš lasa to kodu tad pagaidi kamēr šamais to nolasa un kamēr vēl tā visa lapa ielādējas. Autobusu gaidot varbūt aiz neko darīt to var atļauties, bet ja autiņš pienāks tanī brīdī kad tu vēl nebūsi to kodu noskanējis tam kodam nebūs nekādas vērtības, jo nebūsi ieguvis kodēto ziņu.
  5. QR kods ir tas pats, kas svītru kods. Abi šie kodi spēj saglabāt noteiktu šifrētu informāciju. Un ja svītru kodā ir iespējas saglabāt tādu pašu informāciju kā svītru kodā tad kādēļ likt uz iepakojuma abus kodus.
  6. Raugoties no dizaina viedokļa kods uz iepakojumiem neizskatās estētiski un lielākoties tas melnais ķeburs novirza skatu no svarīgākas informācija taču uzmetot skatu nerada absolūti nekādu lietderīgu informāciju. Tad labāk uzrakstīt adresi uz lapu vai to ziņu tiešā tekstā. Šobrīd ir jāvelta uzmanība lietojamībai un intuitīvam dizainam tā lai cilvēkam nav lieki jāpiepūlas lai uztvertu informāciju.

Jautāsiet ko tad lai lieto šitā brīnuma vietā un kādas ir alternatīvas. Kā alternatīvas varu minēt sms apziņošana, mobilās aplikācijas un NFC(Near Field Comunication), bluetooth u.c.